MOJ PRIJATELJ "TIMER"

JOSIP FRISCH - TIMER, rođen u Gornjim Podgradcima blizu Bosanske Gradiške 1937. godine po zanimanju inženjer cestovnog prometa. Radio je u svojoj struci u Bosanskoj Krupi, Bihaću, Banja Luci, a najdulje u građevinskom poduzeću u Pakracu gdje je dočekao mirovinu. Interes za popularnu glazbu javlja mu se još u osnovnoj školi pod utjecajem njegove učiteljice glazbe i otada se njom intenzivno bavi.
Svira instrumente s klavijaturom i tenor saksofon, ali klavijatura mu je najdraži glazbeni instrument. Samouki je glazbenik koji već preko 50 godina svira klavijature, uglavnom električne orgulje, elektro klavir i synthesizere, a u svom dugogodišnjem bavljenju glazbom stekao je i akumulirao repertoar od preko 1500 popularnih kompozicija te nastupao na mnogim prigodnom priredbama širom jadranske obale, u barovima, hotelima i brodovima.
Najveći utjecaj na formiranje njegovog glazbenog mišljenja i ukusa imali su glazbenici poput Louisa Armstronga, Raya Charlesa, orguljaša Jimmyja Smitha, našeg poznatog vibrafonista Boška Petrovića te Davora Lorkovića vođe puhačkog orkestra u Puli.

Sudjelovao je u raznim glazbenim radio emisijama, a "Pakrački list" je 1997. godine donio osvrt na njegovo bavljenje popularnom glazbom na ovom području. Skladao je i jednu kompoziciju; “Crkvena ulica Lipika” koju je posvetio ovom prekrasnom mjestu blizu Pakraca. Član je Hrvatske Glazbene Unije od njenog početka. Sada uživa u svojoj mirovini i djeluje u Pakracu kao slobodan glazbenik.

Njegovo područje rada je popularna glazba u rasponu od narodne, starogradske, šlagera i evergreena koji su mu, uz jazz, glavna preokupacija. S obzirom na to  da je njegovo učenje glazbe teklo na spontani i prirodni način bez uplitanja formalne šablone i mehaničkog čitanja nota razvijen mu je osjećaj za improvizaciju i slobodnu harmoniju lišenu pravila "školske" harmonije. Ljepota takvog načina muziciranje je spontanost i sviranje po osjećaju, odnosno momentalna kreacija glazbe, a ne mehaničko “tipkanje” notnih znakova. Obje ruke sviraju akorde tako da se u pojedinim momentima čuje šest, sedam, pa i osam tonova kojima se harmonizira melodijska linija. Sve to se odvija spontano i po osjećaju koji je njegovan kroz praksu i tijekom niza godina bez opterećivanja pravilima klasične harmonije. Iako njegova tehnika sviranja ne podliježe standardima formalnog učenja ona potpuno odgovara upravo tehnici sviranja popularne glazbe.

NASLOVNICA Dobro došli na web stranicu namijenjenoj električnoj klavijaturi (aranžeru) i stilu sviranja koji su razvijali sam...